Ervaringen

Guido Willems (Conrector LVO)

Guido Willems (Conrector LVO)

Ik heb Rachelle leren kennen als een zeer betrokken, enthousiaste en energieke collega toen we beide werkzaam waren in het Voortgezet Speciaal Onderwijs. Rachelle heeft deze kenmerken ook altijd ingezet in haar persoonlijke ontwikkeling en verdere loopbaan. Ze heeft kansen genomen en gecreëerd en veel mogen leren van andere professionals. Dat maakt haar nu zelf tot een zeer ervaren professional die ook andere professionals weer wat kan leren. In haar rol als trainer heeft ze alle mentoren van het Bonnefanten College, in een aantal dagdelen, meegenomen in de wondere wereld van breinontwikkeling en executieve vaardigheden. Ze maakt de theorie beknopt en toepasbaar waardoor het waardevol is voor de medewerkers. Ze hebben er echt wat aan, de dag er na, in hun rol als mentor en docent. Ze doet ook dat weer met veel betrokkenheid, enthousiasme en energie. Kortom, kan ik Rachelle en haar trainingsaanbod van harte aanbevelen.

Kirsten Jussen (JENS)

Kirsten Jussen (JENS)

Iedereen weet wel iets over ADHD, ASS, hechting, trauma, ODD/CD, angst/ depressie en het brein. Maar na de 7 training die ik heb gevolgd bij Rachelle, is mijn kijk op de jongeren nogmaals veranderd. Dit komt voornamelijk door de extra informatie die gegeven wordt, waarin veel meer ingezoomd wordt hoe bijv. het brein werkt bij iemand met ADHD. In elke training worden steeds weer verbanden gemaakt met de vorige training. Hierdoor worden combinaties van diagnoses veel begrijpelijker. Waarom iemand met ADHD niet tot leren komt: is niet alleen omdat hij druk is maar doordat de informatie die binnenkomt via de zintuigen vaak niet of onvoldoende doorgegeven en verwerkt kan worden in het brein. Als je daar nog eens bij gaat halen hoe een brein van iemand functioneert met ASS, begonnen voor mij vele puzzelstukjes op zijn plaats te vallen. In de praktijk zorgt dit voor veel meer verklaarbaarheid en logica. Hierdoor kan ik het nog beter aan ouders uitleggen en beter verduidelijken door het visueel te maken. Niet alleen helpt het mij om ouders/school meer duidelijkheid te geven, maar ook verder te kijken dan alleen het gedrag dat een leerling laat zien. De belangrijk(belemmerd) lastig methode is daar één van. Omdat Rachelle zelf op de werkvloer staat kan zij duidelijke voorbeelden geven en makkelijke linken leggen. Dit heb ik zelf als prettig ervaren, eveneens als de trainingen. Mede door het enthousiasme wat Rachelle uitstraalt en de manier waarop ze woorden geeft aan haar presentatie nam ik de informatie snel in mij op. Verder vond ik dat in de trainingen duidelijk en in begrijpelijke taal gesproken werd. Als de trainingen weer worden aangeboden zal ik hier zeker weer naartoe gaan.


 

 

 

E-mailen
Bellen
LinkedIn